söndag 1 juli 2012

Hallå där ute!!!

Finns det någon kvar här, det var länge sedan sist? Mycket har hänt och tid, kraft och lust har inte funnits för bloggen. Nu hade jag iallafall tänkt att göra ett litet försök till nystart och se hur det känns.

I lördags hade jag en underbar "egodag" på Jofotex tillsammans med några andra "nördar". Det var så vi kallade oss och det är nog så de icke sömnadsfrälsta ser på oss. Tre timmar med mycket snack, tygletande och diskussioner slutade med att personalen fick "kasta ut" oss klockan två när de stängde. Efter det blev det ytterligare några timmar till god lunch och mycket snack. En hel del godbitar blev det även om jag inte hittade så många tyger i turkosa nyanser som var mitt mål med Jofotex. Alla tyger utom ett är tänkt till kläder till mig själv som jag hoppas hinna sy (en del) i veckan. Jag går nämligen in på min andra (av totalt fem) semestervecka, och förutom lite småplockande skall det bli en hel del sömnad är det tänkt (om nu inte vädret blir allt för fantastiskt).


Från vänster till höger är lila jersey till t-shirklänning, blå/lila-mönstra jersey till kofta, gråblå stretchsatin till klänning, turkos jersey till t-shirtklänning. svart/vit bomull till klänning, vit/grå/rosa jersey till t-shirtklänning, ljusgrå twill till både byxor och kjol, korallfärgad slinkig viscosejersey (rea) till bl a kofta, grå slinkig viscosejersey (rea) till klänning och omlottop, rosa chiffong till blus, grå/turkos jersey med helikoptrar till tröja till lilleman och överst är en marinblå sweatshirttyg som jag köpta av Kånkarong.

Dagens "sömnadsrelaterade" har varit att rita av och klippa ut mönster till ett flertal plagg. Härom veckan så lånade jag flera Burdamagasin med många härliga mönster som jag vill rita av. Inser dock att det är så många mönster så det vore bästa att köpa egna exemplar av dessa nummer.


 Bilderna är fotade från Burdamagasin. Mer ingående information kommer när jag bloggar om respektive plagg.


Först ut blir de slinkiga viskosjerseyn som jag köpte på rean. I det grå har jag tänkt att sy en omlottop (vänster) och en strandklänning (höger). Det korallfärgade skall bli en kofta som den i mitten. Koftan har en riktigt "lysande" färg men jag tror det kommer bli snygg över exv en svart klänning eller svart top med svarta byxor. Vi får se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar