onsdag 5 oktober 2011

Underbara frosker!

Detta tyg, frosker (=grodor på norska) från fantastiska Gecko, har jag längtat efter att få sy i. Efter en sambeställning med kära syvänner så mellanlandade tyget i Nyköping en längre tid. Vid säsongens syjunta för några veckor sedan fick jag äntligen känna, klämma och sy i tyget. Jag har "snöat in" på att använde bakstycke i annat tyg och i detta fall blev det brunrandigt tillsammans med bruna detaljer som avig täcksöm, muddar och kantband. Jag blev så toppennöjd med resultatet. Modellen är nyfiQens vanliga raglantröja och jag har börjat att sy storlek 98/104 till lilleman. Denna kan man hitta i nyfiQens webbutik om man är intresserad av en likadan.


modell: nyfiQen långärmad tröja i stlk 98/104

material: gröna Frosker från Gecko som man i Sverige köper från JnyDesign, brunvit-randig singeljersey även det från Jny och brun mudd från Stoff och Stil.

att tänka på: allt gick smidigt och jag är mer än nöjd med resultatet.

2 kommentarer:

  1. Såååå kul kombo med det randiga tyget, och vilka härliga bilder! :-)

    SvaraRadera