lördag 1 oktober 2011

Färgsprakande bondgård!

Många beställningar - mycket att göra - dålig bloggskötsel. En kort sammanställning över livet för tillfället. Det är ruskigt roligt med den uppsving som jag fått i försäljningen. Hittills efter semestern så har jag deltagit i två marknader och haft en hemvisning, alla med god försäljning, samtidigt som det droppar in enskilda beställningar´en efter en. Så supertrevligt och jag skall inte klaga, dock inser jag ju att bloggen blir lidande av detta. Jag gör vad jag kan och jag vill ju väldigt gärna visa upp det jag syr.



Här kommer en färgsprakande filt till en liten nyfödd Bella som var en del i ett större köp (mestadels färdigsydda plagg jag hade på lager). Tycker att denna filt blev härlig i sina glada färger, cerice velour på en sida och Jny Design limefärgade bondgårdstyg på andra, kantat med härlig turkos. Även namnet har fått bli turkos. Inte så mycket mer att orda om.

modell: nyfiQen Filt

material: cerice velour från Stoff & Stil, bondgårdstyg och turkos interlock från JnyDesign.

att tänka på: Jag missar nästan jämt att sy på mina namnlappar - blir helt skogstokig. Det är så trikst och bökigt att sy på dem i efterhand.

2 kommentarer:

  1. vilka härliga färger!! jag har också minne som en guldfisk när det gäller namnlappar...

    SvaraRadera
  2. Jättefin filt! Jag har samma problem med namnlapparna, dom glöms bort!

    SvaraRadera