måndag 17 oktober 2011

Jeans i mängd!

Kul, kul med beställningar! Den senaste tiden har det varit populärt med jeans, vilket jag tycker är roligt. Dessa byxor är så roliga att sy och jeansen blir så skiftande i utseende beroende på vilken färg man väljer på detaljerna. Först ut i bloggen är ett par jeans med gräsgröna detaljer. Grönt är ingen färg som jag tidigare har tänkt på (beställarens val) men det blev mer än snyggt tycker jag och lilleman skall få ett par han också. Bred mudd i både midja och benslut var önskemålet. Min vanliga modell har smal mudd i midja (med resår i) och resår i benslut. Modellen är i övrigt densamma som tidigare men jag har utvecklat utformning av stickningar något


Byxan har framfickor, där innerfickan är av tunnare grårutig bomullspoplin och fuskgylf. Den övre delen av sidsömmen är nedstickad och avslutas med en förstärkt stickning i form av kryss.


(klicka på bilderna så syns det lite bättre)

Bakstycket har en besparing med rundad skärning och dubbla stickningar samt lågt sittande bakfickor för att få ett baggy utseende. Fickorna pryds med snygga stickningar, ett broderi och en färgmatchande lapp förutom den sedvanliga nyfiQen-lappen ( som kommer från 3exter).


modell: nyfiQen jeans med bred mudd i midja och benslut i stlk 98/104.

material: Underbart tunnt och mjukt jeanstyg från Stoff & Stil, även den gröna mudden är därifrån.

att tänka på: Så snyggt med gröna detaljer. "Hittade" en ny söm på min maskine, kryssen, som blev superfina. Skoj att använda alla dekorsömmar som finns på maskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar