måndag 14 mars 2011

Vårteckenutmaningen 2011 - omgång 3

Sedan årsskiftet har jag drygt två timmar i bil var dag för att komma fram och tillbaka till jobbet. Att lyssna på radio tröttnade jag på redan efter några dagar och jag fortsatte att lyssna på ljusböcker. Ett antal deckare avverkades, men som omväxling så har jag nu lyssnar på Mia Törnblads ”Självkänsla nu”. Jag har efter detta upptäckt att jag väldigt ofta ber om ursäkt, vilket man i och för sig skall göra, men vid rätt tillfället. Här på bloggen, idag, är inte rätt tillfälle och därför ber jag inte om ursäkt för att jag missade förra veckans vårteckenutmaning. Jag gör så gott jag kan och ibland räcker tiden inte till, men att missa ett blogginlägg gör inte att jag bli en sämre människa. Jag tar nya tag och hoppas på att tiden räcker för kommande veckor.

Lite vårkänsla på köksbordet

Första veckan med träning och viktnedgång var upp och ned. Det blev endast ett träningspass, lite fuskande med godis och -0,8 kg på vågen.

vecka 1 ~ vikt 78,2 kg ~ minskning 0,8 kg
Den senaste veckan har fungerat bättre med tanke på kost och motion. 4 träningspass på Crosstrainer och 3 pass med gummiband för att träna styrka har det blivit. Jag känner mig riktigt nöjd! Fast om man endast vill minska i vikt så ger ju faktisk träning dåligt resultat på kort sikt. Bit ihop!

vecka 2 ~ vikt 79 kg ~ minskning 0 kg

I övrigt så har det gått framåt gällande vårtecken. I lördags hade vi en strålande vårdag och vi umgicks med de flesta andra ortsbor på soptippen. Efter det blev det lite fika på vår härliga uteplats i söderfasad. För två veckor sedan pratade jag om att skotta bort snön, men det har inte behövts för nu ser det ut så här. Underbart!



Efter fikat åkte fotbollen fram och trots att gräsmattan fortfarande är täckt med snö så blev det en liten fotbollsmatch mellan Gabriel och mig. Åh, tänk när man kan springa barfota på den gröna gräsmattan och spela fotboll. Nu längtar jag dit!



Mer inlägg om vårtecken hittar du bland bloggarna här till vänster - för att hitta alla (eller åtminstone de flesta) så kan man expandera länkarna genom att klicka på "visa alla" längst ned i listan. Vivecas länklista kommer du till genom att klicka på loggan för vårteckenutmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar