fredag 23 juli 2010

Blinka lilla stjärna

Gabriel har blivit stor kille under första veckan på semestern. Han använder inte längre blöja på dagtid utan har bara på en vecka gått från blöjbarn till en kille som både kissar och bajsar på toaletten. Hur lätt gick inte detta?



Gabriel behövde/behöver en mängd sommarsvala kläder, särskilt under den värmebölja som är (var?). En morgon slängde jag ihop ett set med shorts i stretchfrotté (samma storlek och modell som de jag sydde förra året) med matchande linne i JnyDesigns gula stjärnor med mellanblå kantband. Snabbt och enkelt gick det.

modell: enkla shorts sydda från nyfiQens modell Vinca i förkortade version stlk 74/80, linne i förkortad version från klänningen Bellis i stlk 86/92.

material: mellanblå stretchfrotté från Hilco (Tygpyssling), gula stjärnor och mellanblå interlock (till kantband) från JnyDesign.

att tänka på: det går så snabbt och lätt att sy. Härlig färgkombination med det mellanblå tycker jag.

4 kommentarer:

  1. E har nästan kommit lika långt, hon fixar inte bajsningen än, men det kommer. Håller med om att det var mycket enklare än väntat.

    Glad sommar!

    SvaraRadera
  2. Gulligt set. Hoppas det blir väder för dem igen. Vilken duktig kille som lagt undan blöjan så kvickt.
    Vi var i Falköping på semester förra veckan. Visst är du från de trakterna? Jag har aldrig varit i Västergötland tidigare, förutom på genomresa till Göreborg. Härligt landskap.

    SvaraRadera
  3. Tjoho, jag glömmer bort att du har en blogg eftersom du inte har adressen i din sidfot på fl.
    Du är superduktig på att sy.
    Jag ska kika vidare ikväll när det lugnat ner sig här hemma.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Så smart med din sicksack-öljett-lösning. Ska jag lägga på minnet ifall jag någongång ger mig in i homeparty-svängen.

    SvaraRadera