måndag 7 juni 2010

Underbara sommartröjor!

Inför Galleri Hemsytt så producerades en del nya fräscha sommartröjor i min vanliga modell med raglanärm och avig täcksöm i kontrasterande färg. Jag gillar verkligen färgglatt vilket syns i denna kollektion.

Först ut är en tröja i Mjuka Tygers gröna skogstyg som jag har kombinerat ihop med en randig interlock i gult och grönt. Kantbanden och den aviga täcksömmen är sommarfräscht i vitt.

Andra tröjan är även den sydd i tyg från Mjuka tyger. Denna gången är det fordonstyg i rosa och rött. För att få tröjorna lite mer könsneutrala så har jag lagt till turkos färg i form av avig täcksöm och kantband. Jag har använt mig av Stoff & Stils nya turkosa mudd som är lite mörkare och starkare än den de hade tidigare. Härlig kontrast till det rosa och röda tycker jag.

Den siste av tröjorna är lite mer dovare i tonerna. Här har jag använt mig utav Mjuka tygers trolltyg och valt att lyfta fram det oranga i tyget genom att lägga till orange avig täcksöm och kantband. Ärmarna har jag valt att göra lite tuffa genom att välja svart singeljersey. Lite coolare och tuffare tröja än de första.

För er som missade Galleri Hemsytt så kan man även hitta dessa t-shirtarna i nyfiQens webshop och på Säfstaholms Slottscafé. Motsvarander bodies i stlk 62/68 och 74/80 går även att finna där.


modell: nyfiQen prunus uppsydd, i stlk 86/92, 98/104 och 110/116

material: grönt skogstyg, rosa/rött fordonstyg och trolltyg från Mjuka tyger. Randig gul/grön interlock köpt på Tradera, svart singeljersey från JnyDesign. De orangea, turkosa och vita kantbanden är sydda i mudd/stretchjersey från Stoff & Stil

att tänkt på: Ibland är det lite skönt att sy i beprövade modeller. Man slipper nästintill att tänka. Byte av nålar i CoverPron gjorde att det skötte sig exemplariskt.

1 kommentar: