torsdag 11 februari 2010

Minisemester

Helgen tillbringades uppe i Sälen tillsammans med närmare 30 tjejer fördelade i 3 stugor. För min del så bestod vistelsen av skön avkoppling, en del fotande, en kväll på dansgolvet och ett flertal timmar på det härliga Saunaworld på Experium.




Ett besök där kan jag verkligen rekomendera om man är tycker om bastu och avkoppling. Inte mindre än 4 olika bastu, relax, isvak och flera olika upplevelseduschar fanns det. Min stora favorit är ett varmt bastubad som avslutas i isvaken. Hela kroppen vaknar till liv, tycker jag.



På fredagen så var skidbackarna täckta av en vit tjock dimma och det blåste kallt uppe på toppen rapporterades det, men lördagen och söndagen bjöd härlig klarblå himmel. Det är helt fantastisk att strosa omkring sådana vinterdagar och jag hoppas att det kommer fler av dessa även här hemma så man kan njuta av allt det vita vi har här hemma. Det finns inget bättre än en långpromenad på sjön när vårsolens strålar värmer skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar