tisdag 2 februari 2010

Jag pustar ut!

Jag kan erkänna att jag har varit smått nervös den senaste veckan. När vi var till pulkabacken förra helgen så hade jag planerat att fota en del härliga bilder. Solen sken och hela familjen befanns sig i pulkabacken. När jag sedan skulle knäppa första bilden så kunde inte kameran fokusera. Batteriet är slut tänkte jag och laddade det när jag kom hem, men kameran trilskades fortfarande. Idag hade jag tänkt att ringa support, men tänkte det var bäst att testa ytterligare en gång och kameran fungerar som vanligt. Gissa om jag blev lycklig?


Därför är jag väldigt glad att kunna visa det första alstret ifrån den helt underbara syhelgen jag har haft. Det blev en hel del sytt, 6 tröjor, 1 body, 6 byxor, ett par kalsonger (till sambon) och en halvfärdig vårjacka. Först ut är en utanpåtröja i det underbara traktortyget. När jag kom hem med min påse med färdiga kläder så blev Gabriel eld och lågor, han tycker fortfarande om de kläder som mamma syr. När han sedan fick syn på denna tröja så blev han mer än lycklig, traktorer som är hans favorit. Helt klart är denna tröja en favorit, trots att traktorerna saknar skopa. Han har använt den två dagar hos dagmamman och där har han stolt snurrade runt på mannekäng-vis.



Tröjan är sydd ifrån ett förändrat Ottobre Creative. Det är vidgat, bred mudd nedtill och v-ringat. V-ringning har jag inte tidigare sytt och jag tycker att det blev ett bra resultat. Jag har valt att sy ett vanligt kantband i ringningen som jag sedan stickat ned längst ned i V-et. Till tröjan har han ett par av de byxor som syddes på syhelgen, ett par bruna velourmuddisar.


material: Tjockare trikå med traktorer från Lasten Metsola (tack ManMade för sambeställningen), gul mudd som jag fått av "Pyssel på Torp" (tack även till dig), brun velour ifrån Andersson & Hjalmarsson och brun mudd ifrån Stoff & Stil.

modell: Ottobre Creative "De bästa t-shirtarna" "pojk" i stlk 86 (Tack Thea, Kokalal) som är vidgat och förändrat till v-ringning, byxor nyfiQen "Vinca" i förlängd 74/86 (tycker om när det är tajt över rumpan).

att tänka på: Tack än en gång till er som gjorde denna härliga tröja möjlig, ManMade, Kokalal och Pyssel på Torp. Det kommer att bli fler sådana här tröjor, den blev ju så fin!

3 kommentarer:

  1. Så snygg den blev på! Tyget är bara för snyggt, och tröjan med!

    SvaraRadera
  2. Så snygg tröja! Tyget är så underbart, min son skulle älska det!

    SvaraRadera
  3. Å så fin han blev i nya tröja:) förstår att han bär den med stålthet :) K blev oxå mäkta förtjust i sin traktor tröja :)

    SvaraRadera