fredag 1 januari 2010

Nyårsstass del 2

Alla som känner mig vet att jag tycker om att prata. Jag pratar gärna, är ofta intensiv och med stark volym. Om jag inte vetat bättre så kunde man misstänka att jag hade några droppar sydeuropeiskt blod i mig. En komisk episod var när jag var i Val Thorens och åkte skidor, när en italiensk kvinna började prata italienska med mig. Hmm, visst är jag mörkhårig och brunögd, men.... Idag så stämmer detta inte in på mig alls, det pratglada menar jag. Idag är en tyst dag då jag helt har tappat rösten. Man kan tro att det är ett resultat av en lite överförfriskad nyårsafton, men jag var faktiskt chaufför igår. Skönt iallafall att datorn inte kräver att man gör sin stämma hörd och Johan är mer än nöjd över att slippa höra mig pladdra även om det är för en kortare tid.


Tillbaka till sömnaden..... Här kommer fortsättningen på Gabriels nyårskläder. En vanlig raglantröja i det underbara nya tågtyget, limefärgat med vitt och svart. Jag älskar dessa svarta tryck som gör att kläderna får ett litet tuffare uttryck. På denna tröja valde jag att göra snyggt kontrasterande svarta sömmar, kantband och ärmmudd. Inte så mycket mer att orda om.




På muddjeansen så fick jag leka lite med min nya "Pärla" brodermaskinen då de bryddes med två broderier, en "logga" på baksidan av benet, sytt med grå bokstäver och ett utstickande limefärgat Q och bakfickan pryddes med ett gratisbroderi där fantasin får bestämma vad det skall föreställa, även detta broderi i grått och lime. Byxorna är sydda i härlig mjuk babymanchester ifrån Stoff & Stil. Det var första gången jag använde mig utav denna, men mer färgställningar kommer det att kompletteras med vid nästa S&S-beställning, för detta var ett tyg jag gillade. Ett mjukt och skönt alternativ då man vill ha en lite mer snyggare byxa jämfört med velourmuddisar, utan att ge avkall på bekvämligheten. För att byxan skall vara praktisk och fungera i vardagen så använde jag mig utav muddar både i midja och benslut. Vid nästa par så kanske det istället får bli en midjeresår. Det var en cool kille som entrade "festplatsen" på nyårsafton! Tyvärr så blev det inga livebilder tagna under kvällen, men då kläderna var supersnygga så kanske det kommer en sådan bild lite senare.



modell: tröja nyfiQens Prunus i stlk 86/92, muddjeans nyfiQens Roddis men med ändrade detaljer (i samma model som dessa men med muddar i både midja och benslut) i en förlängd/förstorad stlk 74/80.

material: Jofotex nattåg i nya färgen lime, Stoff & Stils grafitgrå babymanchester och svart mudd från samma ställe.

att tänka på: Kul med broderier!!!!! Nästa gång skall muddjeansen få resår i midjan men jag behåller mudden i benslut.

4 kommentarer:

  1. Jättesnygga kläder, detaljerna på byxorna gjorde verkligen pricken över i:et!

    SvaraRadera
  2. Men gud så tuffa!! Loggan är verkligen gjuten just där, skitsnyggt!
    Vet du, jag är m y c k e t sugen på en 350 jag också... Köp-knappen bara ropar på mig. :-)

    SvaraRadera
  3. ...och nu är den beställd!! :-D *yeiii*

    SvaraRadera
  4. Jag blir sååååå avis!! Det är gryyymt snyggt med dina broderier!

    SvaraRadera