tisdag 5 januari 2010

Hoodie till en liten Sixten

Jag sydde detta set till Gabriels bästa kompis i dopgåva. Föräldrarna tyckte att denna omlotthoodie var så praktisk att använda när det är kallt och man mest skall gå mellan huset och bilen. Det blir lagom varmt att ha i bilen, ingen mössa behövs då huvan sluter tätt kring ansiktet och det är enkelt att fälla ned huvan och knyta upp jackan när bilden väl blir varm, mao den perfekta bilåkarjackan för en liten. Därför blev det en beställning av en liknande hoodie nu när Lilly har fått en lillebror.


Denna hoodie är sydd i brun fleece och för att den skall fungera även vintertid så fodrades den med bruna elefanter. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att brodera något också och det blev en söt liten nalle på bröstet och namnet på ärmen.




modell: eget i stlk 68

material: härligt tjock brun fleece köpt på Tygvaruhuset (fyndlåda) för några år sedan. Naturvit mudd från mitt tyglager som jag inte har någon aning om vad den kommer ifrån. Foder av bruna elefanter ifrån Jofotex.

att tänka på: Helnöjd med jackan! Det är så roligt att kunna personifiera kläderna ytterligare med söta broderier. Min absoluta favorit är att brodera text.

3 kommentarer: