måndag 28 september 2009

Kläder till ett syskonpar

Ännu en beställning klar och levererad. Förutom att jag syr kollektioner till bl a återförsäljare och marknader, så syr jag naturligtvis helt på beställning. Nedanstående kläder är en sådan, där beställare kikat på min blogg och kombinerat ihop sitt eget.





Klänningen är tänkt till dottern, som faktiskt fyller år idag - GRATTIS! - i födelsedagspresent. Mamman kikade på mina tunikor och vill ha en likadan, men förlängd till klänning med lång ärm. På eget bevåg så gjorde jag en puffärm med resår nedtill, inspirerad av "Blomma åker vagn". Klänningen är sydd i "min" storlek 122/128 även om dottern är en smal 134, jag hoppas nu att den passa bra. Som vanligt så har jag stickat ned raglansömmen med avig täcksöm i samma färg som kantband/mudd.


Till sonen önskades en tröja i det turkosa husvagnstyget med svarta detaljer. Även här har jag stickat ned raglansömmen med en avig täcksöm, använt mig av svart kantband i halsringning och svart mudd i ärmslut. Då lillkillen är grov så önskade mamman endast fåll i nederkant, men efter lite diskussion så enades vi om att muddslutet skulle göras nästintill lika bred som ärmen, för att det inte skulle sitta åt. Tycker att det blir ett snyggt avslut óch detalj med mudd nedtill på ärmen.




modell: Tischa long R stlk 110/116 och förlängs Tunika ami L med puffärm och förlängd till klänning stlk 122/128.

material: Ingrids husvagnstyg från Jnydesign, blommig singeljersey och mudd från Stoff & Stil.

att tänka på: allt gock bra och jag hoppas att kläderna faller beställaren i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar