måndag 24 augusti 2009

Murrig höstfeeling?

Jag fortsätter och blogga om lördagens sömnad. Sist ut av dessa plagg är ett härligt mjukt set i gröna stjärnor från JnyDesign. Man kan ju tro att jag inte har några andra tyger än därifrån, men jag lovar att skåpen är fulla med andra tyger också. Dessa plagg är dock tilklippta i början av sommaren och då var dessa tyger nya och fräscha och det var svårt att välja i vilket tyg man skulle sy, det syddes därför i allihop. Jag tycker dock fortfarande lika mycket om dessa tyger.





Det är fortfarande inga konstigheter utan jag har använt mig utav de vanliga modellerna. Tröjan är min vanliga raglanmodell med lång ärm och lite extra bredd på ärmmudden. Raglansömmarna är som vanligt dekorerade med avig täcksöm, jag sydde dessutom en likadan dekorsöm på sidosömmen. Snyggt, men ett ytterligare moment då täcksömmen måste fästas. Denna gång blev det gröna stjärnor och enfärgade svarta ärmar. Till detta sydde jag ett par enkla svarta pösbyxor "Widde" med midje- och benslutsresår. Alla tyger är från JnyDesigns husvagnskollektion, även de svarta byxorna, med andra ord blir det ett svalt och skönt set.


modell: tischa long R i förstorad 74/80 och byxorna modell Widde i stlk 74/80.

material: svart och grön stretchjersey med lycra från JnyDesign, svart mudd från Stoff & Stil

att tänka på: kanske detta svala sköna set passar bättre på sommaren? Men det går no använda det ett tag framöver iallafall. Känns det för svalt får det istället blir pyjamas till slut.

2 kommentarer:

  1. Underbart snyggt! Måste också ta tag i höstgarderoben snart! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sett!!!
    Jag älskar Jennys nya tyger men jag har bara inte hunigt sy i dem ännu, har lite andra "prio" beställningar som måste bli färdiga först.

    Dess kläder kommer bli kanon i höst :)

    SvaraRadera