lördag 4 juli 2009

Oväntat men snyggt!


Mera kläder till Gabriel sommargarderob! Det här tyget har Gabriel tittat på länge, för det är ju underbara bilar på det. Själv tycker jag det är snyggt men kanske inte riktigt tillräckligt färgglatt för min smak. Gabriel fick sin vilja igenom och en t-shirt syddes i tyget och för att muntra upp det hela lite valde jag turkosa detaljer såsom kantband och täcksöm. Tycker att resultatet förvånar positivt. Mönstret är mitt vanliga på kortärmad tröja och tyget är köpt på Jofotex och har legat länge i mitt tygförråd. Nu har första alstret av det tagit form.




modell: tischa short R i förlängd stlk 74/80

material: tunn singeltrikå med bilar ifrån Jofotex, mudd från Stoff & Stil

att tänka på: att ibland våga obeprövade färgkombinationer.


4 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint! Har samma tyg liggandes här hemma av samma anledning, tycker det är lite tråkigt men sådär såg det mycket bättre ut.

    SvaraRadera
  2. Nu måste väl ändå både du och killen vara nöjda! =)
    Både bilar och färgglatt.
    Riktigt fin kombo.

    SvaraRadera
  3. superfin, de turkosa detaljerna gjorde pricken över i :)

    SvaraRadera
  4. Här är en till som har tyget liggandes...men nu fick jag inspiration tack vare din fina färg kombo!

    SvaraRadera