onsdag 8 juli 2009

Idag är jag på väg till Ockelbo och den fantastiska trädgården Wij. Det är självaste Krantz som skall guida oss runt en stund under dagen. Jag har laddat kameran och återkommer förhoppningsvis med en del härliga bilder. Under tiden så får ni hålla till godo med lite bilder på en privatträdgård jag besökte i måndags kväll. Den gick inte "av för hackor" den heller med ett härligt orangeri fyllt med medelhavsväxter och en barcokinspirerad trädgård.



I mitten av ett rum stod ett träd med varigerad kirskål inunder. En växt som jag hemskt gärna skulle vilja ha i trädgården, men som jag inte vet om jag vågar ta in, trots att den absolut inte är så expansiv som den vanliga.

Håll tummarna nu för att vädret håller i sig, nu på morgonen är det klarblå himmel här utanför fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar