måndag 25 maj 2009

Inte bara marknad

Det har inte bara varit försäljning på marknad som har skett i helgen. Tack vara min toppenkollega Kerstin så kunde jag i fredags smita iväg och vara med på Marknadsmästerskap i agility.

träning på hundklubben förra sommaren


Jag och Ramsey (svärmor och svärfars hund) har inte jobbat med agility sedan ledarkursen innan jul så det var inte med några höga förväntningar som vi ställde upp. Målet var istället att vara så tydlig som möjligt i handlingen och denna taktik fungerade bra, så bra så vi faktiskt blev Marknadsmästare. Yippie! Måste säga att det var med delade känslor jag "gick upp" på prispallen. Ramsey är rejält duktig på agility, men att vi skall lyckas så bra utan att ha tränat på ett halvår och slå de som varit ihärdiga med träningen hela våren känns lite pinsamt. Men där ser man vad viktigt det är med handling och att vara felfri är mer viktigt än att springa snabbt.



2:a Susanne och Mixie, 1:a Camilla J. och Ramsey, 3:a Lena och Flisa

Bilderna är lånade ifrån Vingåkers Hundklubb





1 kommentar:

  1. Grattis! Kul när det går så bra!

    Tack förresten för alla små kommentarer i min blogg, det är så kul att läsa!

    SvaraRadera