fredag 29 maj 2009

Haklappar i mängd

En mängd haklappar som får följa med till marknaden på lördag. Modellen har jag ritat av från en vanlig haklapp i hård plast, fickan är lite utställd så maten som ramlar ned samlas upp i denna.


Vaxad landskap med rött och orange kantband, blå vaxduk med orange, ljusblått, lime och rött kantband, gul med turkost, ljusblått, lime och rött kantband och rosa med turkost, ljusblått och rött kantband. Förutom två av varje landskap så är alla haklappar olika.

modell: eget
material: vaxad bomull med landskap från Jofotex, prickig vaxduk från Stoff & Stil, kantband från alla möjliga håll, har ett gäng rullar hemma i systugan som jag köpt på mig.
att tänka på: Det fungade faktiskt allra bäst med den vanliga vaxduken från Stoff & Stil, det vaxbehandlade lanskapstyget blev lite för mjukt tycker jag. I övrigt är jag riktigt nöjd att få till denna marknadssömnad. behöver en del billigare produkter, men det är betydligt roligare att skapa kläder.



Ni har väl inte missat vårt deltagande (mimiS och Hjälmarslöjd) på Gammaldags marknad i Malmköping på lördag mellan 8.00 - 17.30. En intensiv dag som startar redan 05.00 med bil och kärra för att få med oss allt.




3 kommentarer:

  1. Läckra! Precis som karameller :-)

    SvaraRadera
  2. Så snygga haklappar, som en påse karameller :)

    SvaraRadera
  3. Kalas!!
    Riktigt härliga och så himla fiffigt med utställningen!

    SvaraRadera