söndag 19 april 2009

Plötsligt händer det!

Vi har inte vunnit på triss utan det jag talar om är att man ser kombinationer av tyg som man inte har tänkt på. Många skriver detsamma i bloggar och nu har det hänt mig ännu en gång. Jag har en förkärlek för Jny Designs lila kaniner och Gabriel har redan en tröja i detta tyg. Jag tycker dock det är svårt att få till kombinationer med lila utan att det blir allt för "tjejigt". Förra augusti så var jag till Andersson & Hjalmarsson och ända sedan dess så har en randig härlig velour legat i skåpet utan ha blivit klippt i. När jag nu röjde i tygförråden så kom det fram och då fick jag en "aha"-upplevelse. Idag har det blivit lite sytt, bland annat så har jag sytt upp Allie-kollektion (stlk 62/68 - 110/116) i cerica kaniner och sedan har jag klippt till en beställning samt en kollektion till Gabriel i härliga kombinationer till den randiga velouren. Men först av allt blev det storstädning i systugan så att inspirationen kan flöda. Efter all trädgårdsarbete den senaste tiden så är jag på banan igen!







Tygerna kommer inte alls till sin rätt på bilden tyvärr. Den randiga velouren från Andersson och Hjalmarsson är mörk petrolblå, ekologisk beige, ekologisk grön och lila, kaninerna är den lila varianten och övrig interlock är matchande ljuslila, Stof & Stils lila stretchjerey och duvblå. Återkommer med resultat när allt är färdigsytt!

1 kommentar: