tisdag 28 april 2009

Disneytajm!

Igår var jag och Johan på en musikal som sattes upp av Josefines skola. Farmor och farfar var barnvakt till Gabriel så både jag och Johan kunde åka. Josefin hade äran att vara Nalle Puh samt en katt i Aristokat och behövde naturligtvis några öron till dessa karaktärer. I söndags eftermiddag knåpade vi ihop dessa öron tillsammans - roligt när ens sömnadskunskaper eftersöks av barnen.


Öronen är sydda velour och sitter fast på ett brett resårband. Kattöronen är sydda i svart velour med en applikation av laxrosa velour för att se ut som inuti örat. Jag vändsydde öronen med en lite kraftigare vadd så att de skulle få lite volym och stabilitet. Nederkanten sydde jag med synlig overlock.

Nalle Puhs öron är lite mer runda och utan applikation. Även här vändsydde jag dem med kraftig vadd inuti och overlocksöm i nederkant.


Öronen gjorde succé tillsammans med ett lysande framträdande av Jossan - utan att vara jävig så var hon en av dem som gjorde störst intryck.




3 kommentarer: