onsdag 25 februari 2009

Tyg och kamera gör mig lycklig!

I helgen var vi nere i mina barndomstrakter och tillsammans med bror och repektive så hjälpte vi pappa med att få iordning på hans nya lägenheten. Ett trevligt sätt att umgås på då man förenar nytta med nöje. Med mig hem hade jag två efterlängtade och trevliga "paket". I det första så låg min utlånade, underbara ögonsten, digitalkameran, och i det andra så låg en hög med härlig trikå och velour ifrån Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn.


Till min glädje så upptäckte jag att endast en omväg på 2 mil ger mig en kurir dit var fjortonde dag. Pappa är nämligen på möte i Svenljunga varannan vecka och kan då ta denna lilla omväg åt mig för att hämta tyg om jag så behöver. Sedan återstår endast att få slutleveransen till hit upp till mig. Men besöka släkt och vänner nere i Skaraborg, eller att få besök av Skaraborgare hitupp sker ju alltsom oftast, så det skall väl fungera det också. Vilket guldläge med andra ord!





I denna omgång så blev det lite blandade velourer tillsammans med lite ekologiska tyger som jag skall testa. På rullen finns olivgrön velour (ny färg för mig), turkos velour (har gjort slut på 3 meter av deras turkosa sedan i höstas) och den underbart regnbågsrandiga (som alltid har varit slut när jag skall shoppa därifrån, men nu äntligen). Ovanför ligger lite ekologisk ribb (brun och naturvit) samt naturvit mudd. Tyvärr skedde ett misstag så jag saknar den ekologiska velouren som jag beställde. På toppen finns färgprover som är kanon att ha när jag beställer över telefon. Tack så hemskt mycket för dessa, A & H! Tygerna skall nu få rumla runt i tvättmaskinen för att sedan bli en del av vårkollektionen. Mina planer är färdigställa större delen av denna under helgen då jag har blivit lovad sytid av Johan.


På söndag hoppas jag därför på trevligt solljus för att kunna göra lite utefotografering av kläderna. Håll därför tummarna för vackert väder för då skall kameran få göra ett rejält arbetspass. Kanske hinns det med lite annan fotografering än just produktfoton också, det var länge sedan. I helgen skall mina dygn ha minst 48 timmar vakentid!

3 kommentarer:

  1. kan du avslöja var du hittat dina 48 timmars dygn? vill också ha några såna.

    SvaraRadera
  2. *skratt* önskar att min helg också kunde ha 48 timmars sytid. Det börjar brinna i knutarna för att få iväg den första laddningen till webshopen för min del. Vilket guldläge gällande leverans. Man kanske kan flirta till dig lite hjälp framöver då ;-)

    SvaraRadera
  3. Den guldgruvan (48-timmarsdygn) vill jag inte avslöja, då kanske den säljer slut ;-) . Jag har alltid en förmåga att planera mycket och när man sedan skriver ned allt man planerat så blir det så himla tydligt att man inte kommer att hinna. Vill ju! :-(

    Älsklingsfrö: Visst hittade jag en toppenlösning från Ulricehamn ;-) Hojta när du behöver något. Kan tipsa om att den olivfärgade velouren var helt underbar. Den har en helt fantastisk lyster och är något lite mörkare än Jofotex oliv. Lystern, wow!

    SvaraRadera