onsdag 12 november 2008

Semster!

Ja eller inte riktigt semester, men det känns som det. På torsdag och fredag är det min tur att vara föräldraledig, i början av veckan var Johan det. Eftersom vi inte tycker att dagiset, som är ett komplement till dagmamman, fungerar tillfredställande får man ta till sådan här knep när dagmamman far iväg till Kanarieöarna. En minisemester blir det även nästa vecka då hon är borta hela två veckor (henne allt förunnat).


Imorgon har jag planer på att inviga min "nya" systuga. Jag skall sy lite kompletteringar till marknadskollektionen, sätta på namn- och storlekslappar på redan sydda plagg, och sedan tänkte jag försök ta mig tid att testa några söta tryckstämplar som jag fick igår kväll av snälla Kerstin, ett spöke och en snigel skall nog få pryda lite plagg. Tidsoptimist som jag är så vore det ju så härligt att kunna sy några nya kläder till Gabriel också i de nya härliga tygerna som jag har hemma. Jag återkommer med rapport om mina alster i slutet på veckan.


Imorgon kväll har jag även planerat in att påbörja tapetseringen i Jossans nya rum. Hon har valt en ljus gråvit tapet med en grå fonvägg. Jag tror det kommer bli ett jättetrevligt rum, och för att liva upp det lite kan man ju alltid sätta till någon komplementsfärg. Men eftersom vi för tillfället inte riktigt är på "god fot" med varandra (tonårstjejer!) så skall hon få sköta inredningen av sitt rum själv tillsammans med den "inredningstokiga" pappan *ironi*.


Ja det blir inte så många bilder i detta inlägg så jag visar väl några härliga gamla sommarbilder för att lätta upp i novemberrusket.


Rosa nyanser


Röda nyanser





P:s Ännu har inte mina namnlappar dykt upp (leveransdatum den 14:e). Längtar efter att se hur den nya färgen grönt blir.

2 kommentarer: