torsdag 11 september 2008

Muddbyxor

Har sytt två muddbyxor som matchar den lila kanintröjan så himla bra. Det första paret är offwhite/svartrandig i en underbar velour från Andersson & Hjalmarsson. Kanske hade jag önskat att använda svart mudd men det fanns ingen hemma ännu (inväntar ju beställningen från Stoff & Stil). Men offwhite mudd fick byxorna ett litet mjukare utseende som inte är så dumt. De andra byxorna är även dessa i velour från Andersson & Hjalmarsson men då i lila färg. Denna velour beställde jag enbart med tanke på de lila kaninerna. När jag nu har jobbat med lila färg så inser jag att det är svårt att få samstämmighet på denna färg. Lila kan var i så oändligt många nyanser. Här har jag lila mudd från Stoff och Stil som jag inte alls tycker är lila när den jämförs med velouren. Den lila sytråden har en tredje nyans och en fjärde kan man hitta på namnlappen. För att göra det hela ännu mer komplicerat så finner man en femte nyans på kaninerna. Ja, ja tycker det blev rätt så bra trots alla dessa nyanser, men min favorit är nog färgen på kaninerna.



Det är nog som på bilden här nedan som jag vill att mina barnkläder skall se ut. Mjuka härliga i bra kvalité. Blev så himla nöjd med dessa randiga muddbyxor till de lila kaninerna. Setet andas lugn exklusivitet, tycker jag. När jag fick velouren men även kaninerna så blev jag lite besviken för att de inte var ljusare men när man kombinerar på detta vis så blev det toppen.


Mönster: Eget - byxa Softy stlk 74/80

Material: Randig och lila velour från Andersson & Hjalmarsson, lila mudd från Stoff & Still och offwhite mudd från mitt förråd, har inte en aning var jag kan ha köpt den.

Att tänka på: Att använda resår i muddbyxor där jag inte använder S&S mudd. Trädde i en bred resår på de randiga och då fungerar det, men det blir inte riktigt lika snyggt som S&S mudd utan resår tycker jag. I övrigt så är jag så toppennöjd med detta mönster. Känns skönt att man har en hel mängd storlekar i färdigt mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar