lördag 9 augusti 2008

Jakten på den perfekta raglanskärningen!

Det är inte så lätt att hitta den rätta skärningen på raglanärm, det är vi många här i bloggvärlden som kan skriva under på. Skrev ju om detta även i mitt föregående ilägg. Jag letar efter en rak raglanskärning och har kommit så nära så att det är bara att få till halsen snygg också. Tilde Textil hade enligt mig en väldigt bra bild i sin blogg där hom jämförde två tröjor sydda av olika mönster och kunde där konstatera att vinkeln på ärmisättningen skilde.




Efter att ha gjort samma jämförelse själv mellan mitt egenknåpade mönster och enligt mig en bra PoP-body så är det samma skillnad där - vinkeln. Skall försöka mig på en liten justering av vinkeln på ärmen och sy ytterligare en tröja till Gabriel innan kollektionen inför marknaden påbörjas.




När jag dock tittar lite närmre på PoP-bodyn så verkar de som de har en liten böj på fram- resp bakstycket allra längst upp vid halsringningen, dock inte så mycket så man uppfattar detta när de är på. Efter att ha "finurlat" (är det någon mer som använder ett sådant ord?) och dragit och mätt så tror jag att denna ändring ger en annan vinkel. Återkommer med resultat!

1 kommentar:

  1. visst är det svårt att få till en bra raglarntröja =) jag håller med på med en ny till twinsen.
    o ja jag anv ett snarlikt ord du hade finurlat - jag har fiffinurlat =)

    SvaraRadera