måndag 1 september 2008

En galen intensiv helg!

Det är en märklig känsla när kroppen både är trött men samtidigt sprudlar av energi. Har ni känt så någon gång? Själv upplevde jag detta fenomen igår morse. Jag var trött efter en intensiv helg med lite sömn och många intryck. En hel del sömnad och lite mindre försäljning har det blivit.

Jag börjar med lördagens försäljning som ägde rum på hantverksmarknaden framför Säfstaholms slott. En underbar dag med sol och värme i luften. Jag har ju sytt rätt så intensivt de sista veckorna för att få ihop ett välfyllt marknadsbord. Jag tycker att jag lyckades rätt så bra även om det var några saker som jag önskade jag hade hunnit med ytterligare, bl a några leksaker såsom godedjur, ytterligare några väskor och lite småsaker såsom mössor och dregglisar. Med på bordet fanns dessutom några underbara stickade scarfar som min goa väninna hade bidraget med. Nu i efterhand så kanske det var bra att det inte blev ytterligare sytt, då försäljningen inte gick riktigt så bra som jag hade hoppats på. Men jag hämtar nya krafter och kommer igen, har fått tips om någon designmarknad i Örebro och en hantverks/julmarknad på Djulö i Katrineholm som jag skall kolla upp. Det positiva är ju att jag inte behöver sy så mycket ytterligare innan nästa marknad.


I sömnadsväg så har det blivit en fleecefodrad vindjacka tillsammans med ett par överdragsbyxor, dessutom har UFO-lådan (UFO=unfinished object) fyllts på med tre bodies och ett par muddjeans. Dessa UFO har jag dock förhoppning om att göra klart under veckan. Jackan och byxorna blev toppenbra och de passade kanon till Gabriel. Några bilder kan jag dock inte erbjuda förrän i eftermiddag, men då kommer jag tillbaka med lite livebilder i dagsljus.
Vindjackan är sydd i grönt vind- och vattentätt tyg från Jofotex, fodrad med en underbar limegrön ribbad fleece från MG och limegröna muddar från Stoff & Stil. Det var första gången jag fodrade en jacka och sättet med att vändsy gav mersmak, enkelt och det blev toppensnyggt allra mest med dragkedjan. På jackärmen har jag med hjälp av en underbar och supertrevlig "sömnadskollega" fått en limegrön dinosarie borderad. Denna dino blev så himla snygg och blev verkligen "pricken över i'et" på jacka som jag i övrigt blev supernöjd med.
Helgens sömnad tillsammans med likasinnade medförde uppdatering av min önskelista, nu finns där en Janome 350E på önskelistan också men även ett screentryckset står högt upp.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att det inte gick så bra med försäljningen, men som du skriver behöver du ju inte toksy lika mycket till nästa gång. Ett tips jag hört är att man ska ha mycket småsaker att sälja när man står på marknad.

    SvaraRadera