tisdag 10 juni 2008

Många planer

Med ny symaskin så skall många planer bli förverkligade. Här är en enorm lista som skall göras. Några saker är påbörjade, några är det inte och några har jag säkert glömt.



Många av nedanstående saker till mig själv är sådant jag länge tänkt att göra men alla beställningar har kommit emellan. Nu skall jag ta mig tid att få klart allt. Förhoppningsvis kan en ny maskin "sporra" en så man får lite mer gjort. Sedan behöver faktiskt Gabriel ha lite mer kläder förutom plaggen från "prov-kollektionen" som han tar till vara.

Vagnsdyna till egen vagn
Påsväska till mig själv
Kortärmad ugglebody till Gabriel tillklippt
Kortärmad grön/röd body till Gabriel tillklippt
turkos randiga kortbyxor till Gabriel tillklippt
svart/vit randiga kortbyxor till Gabriel tillklippt
Dagiskasse till mig själv tillklippt
Byxor till Gabriel
Jacka till Gabriel
Tröjor (både kort och lång ärm) till Gabriel



Jag är sent ute och har inte hunnit med att göra provplagg ännu till sommarens kollektion. Det känns som det är lite sent och jag tänker inte lägga för mycket tid på detta. Några saker såsom solskyddande tunika, byxor och hatt skall det iallafall bli och sedan skall jag snart påbörja höstens kollektion istället. Jag har lite funderingar på att sy upp lite kläder till försäljning för att ha möjlighet att medverka vid Kulturdagen efter sommaren.

Skjorta/tunika "på försök" tillklippt
Vindbyxor (två modeller) "på försök" tillklippt
Solhatt (tre modeller) "på försök"
Tre hängslekortisar till försäljning/Gabriel halvsydda
Röd Key-jacka till försäljning tillklippt


Lite beställningar och gåvor har jag dessutom att göra. Mest bråttom är det med de två första som skall vara klara till middag imorgon. Då kommer nämligen Pia på besök som skall få en dagisväska samt hjälpa mig med leverans av Stinas klänning.

Dagiskasse till Pia tillklippt
Omlottklänning till Stina tillklippt
2 linnen till Hanna och Klara
Påsväska till Camilla tillklippt
Dagiskasse till Nina tillklippt
Hängslekortis till Walle halvsydda
Vagnsdyna till Lilly
Klänning till Alicia
Nyfödd-set (body + muddbyxa) till Agnes tillklippt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar