fredag 23 maj 2008

Sval sommarblus

Jag tycker inte det är lätt att få till någon överdel i stumt tyg som skall passa grabbar. Har tittat på en del tunikor, och tröjor i andra bloggar men till slut fastnade jag för en modell i Weihlitz bok "Sy kläder till baby" som jag tycker fungerar bra. Här har jag sytt en i bomullstyg från Åhlens och kantat med ljusblå snedslå. Blusen blev dock inget vidare i modellen så jag får göra lite justeringar på mönstret men modellen i sig med veck fram skall jag behålla. Längst upp finns ett sprund med knappar, har dock inte bestämt om jag skall använda tryckknappar eller vanliga knappar. Tror det lutar åt vanliga knappar så jag får användning för de (har en hel stor pepparkaksburk) jag har här hemma. desutom blir det en fin dekoration.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar