söndag 18 maj 2008

Brunt och turkost velourset

Jag har sett denna färgkombination i ett antal bloggar men inte sytt något själv förrän nu och det blev underbart fint. Jacka Key i turkost med bruna muddar med matchande bruna och turkosa muddisar till. Kanske är det inte så somriga färger men med en ljusare body inunder så fungerar det bra.



Mönster: Ottobre nr4/2007, trikåbyxa nr 2 i stlk 62/68 . Jackan utgår från ett Ottobremönster, nr4/2007, munkjacka nr 8 i stlk 68 men så kraftigt modifierat så man nästan kan kalla det eget. Samma mönster har jag för övrigt använt till min omlottjacka.


Material: Turkos velour och turkos och brun mudd från Stoff & Stil brun velour från Hilco (NeaNobell)


Att tänka på: Setet blev så bra och förgkombinationen är så snygg. Hade först tänkt att sätta brun mudd på turkos byxa och tvärt om men ändrade mig, på det här viset så passar byxorna till mycket mer. Detta set är sytt på min lånemaskin, Pfaff Expression 2038, och den går så himla bra. Enda problemet var att den inte hade dragkedjefoten på plats i tillbehörsfacket. Nu flyttade jag nålen så långt ut mot pressarfotskanten (läge 0 respektive 9) så det blev bra ändå. Funderar på hur enkelt och bra det blir med rätt pressarfot dessutom. Svaret får jag när jag köpt mig en egen ;-) , för det blir nog en sådan maskin när ekonomin tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar