onsdag 26 mars 2008

Det händer gejer

Men här på bloggen är det lugnt. Tiden räcker inte till för att uppdatera men här hemma så börjar renoveringen bli klar och nu har vi påbörjat golvläggning som är bland det sista som görs. Lite sy-projekt har jag hunnit jag med emellan varven också. Dessutom har både jag, Johan, Mattias och lille Gabriel hunnit med en rejäl förkylning med en veckas sängläge.



Spottar i taket har varit Mattias arbete. Takmålningen (var tidigare furu) och övrig målning har Johan tagit hand om. Ett valv in till finrummet är också på plats.


Jag, med hjälp av Gabriel, sköter tapetseringen.



Snygga 70-tals tapeter kommer fram vid renoveringen. Jag skulle inte vilja ha dem på väggarna, men tyg i dessa mönster vore kanske inte så dumt.

För att Gabriel inte skall tröttna när man håller på kan man sätta ett skalat päron i händerna på honom. Då blir han så här snygg!


Lite syprojekt har jag också hunnit med, men de bloggar jag om lite senare. Här får ni en liten tjuvkik.


Tillklippning av mönster och tyger. Har efter tips från en bloggare (kommer inte ihåg vem) börjat använda byggplast. Hade en rulle ritningsplast liggande och vad bra det är. Enkelt både att rita av mönstret, men även att få till trådriktning och mönsterpass eftersom man ser så bra igenom, sedan så håller ju mönstren så bra också.


Istället för blommor - näsduksfodral. Mina tjejkompisar fick var sitt i påskpresent.

Jakob, 5 år, fick en långärmad t-shirt med Ninja Turtles-applikation.

Ida fick ett set med body och byxa i härligt våriga färger. Även Gabriel har fått nya kläder och här matchar han Ida så bra.

1 kommentar:

  1. Tapeterna gillade jag skarpt, men kanske är det som du säger att mönsterna skulle göra sig bättr epå tyg?
    Fina kläder du sytt! och vad duktig G är på att sitta ;)

    SvaraRadera