söndag 17 februari 2008

Hörslen och läppstift

Igår var vi till Norrköping för att handla färg till vår renovering. Vi hann även med lite klädshopping och att spana in lite olika modeller på sittvagnar. Vi är på gång att köpa en sittvagn med liggläge, för jag har tröttnat på den tunga Emmaljungavagnen. Visst den är bra, men inte när man skall i och ur bilen. Vi fastnade för en Teutonia Timmy som är en sittvagn med fullt liggläge. Enda nackdelen är att den inte är vändbar så Gabriel får sitta vänd framåt, men med nedfälld suflett så kändes det som man hade full koll på honon när han ligger iallafall. Det får bli till att spana efter en begagnad på blocket. Tyvärr var jag lite sen i starten på en vagn i Alingsås - en limegrön, årsmodell -07:a för 1000:-. Åh, vad jag ångrar mig att jag skulle ha så mycket betänketid så att den hann att bli såld. Jag får leta vidare, för det är ju ingen panik.


I Norrköping så köpte vi även ett par hörselkåpor till Gabriel, så nu är det fritt fram att gå på volleyboll (det är rejält hög ljudnivå där) samt för Johan att plocka fram tigersågen och öppna upp portalen in till storarummet. Här ser ni Gabriel i sina hörslen som sysslingen Amandus kallar dem.




Man kan tro att Gabriel har fått leka med mammas läppstift, men det är bara lite yougurt blandat med hallon och blåbär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar