tisdag 19 februari 2008

Broderade jeansmuddisar

Ytterligare muddisar till kollektion mimiS har jag fått till, tre stycken, en i var storlek 62/68, 74/80 och 86/92. Byxorna är sydda i broderat jeanstyg från Stoff & Stil, även detta tyg är ett reafynd. Mudden är från E-slöjd och köpt på syfestivalen i höstas. En härlig lime, som jag önskar jag köpt mer av. Den är förövrigt exakt samma som Hilcos limegröna velour. Jag håller tummarna på att E-slöjd skall ha mer av denna mudd även denna gång på syfestivalen. Jag hade kunnat använda en rosa mudd också, men då tycker jag byxorna blir för mycket tjejiga. Det broderade jeanstyget är tjejigt i sig, men med limefärgade muddar så fungerar det även till pojkar enligt min mening. Namnlappen placerade jag på midjemudden med hjälp av hifix och sedan två sömmar.



Färgåtergivelsen är inte den bästa för byxorna har mer mörkblå jeansfärg.




Mönster: Som vanligt - Ottobre nr4/2007, trikåbyxa nr 2, men med ben och midjemudd som har höjd ca 17 cm vardera.

Material: Broderat jeanstyg från Stoff & Stil, mudd från E-slöjd.

Att tänka på: Kanske skall midje- och benmudden vara något mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar