torsdag 20 december 2007

Äkta "Gecko-hoodie"

I förra veckan hade jag ett stort härligt paket liggande i min brevlåda, mitt hemlispaket. Det är ju helt underbart att kunna öppna paket redan innan jul och bli så fantaskt nöjd över innehållet. Övriga familjen har svårt att matcha ett sådan julklapp.

I paketet låg en härlig ljusblå omlott-hoodie och ett litet rött hjärta kantat med langettstygn i gult att hänga i granen. Redan där hade jag mina aningar om vem det var som hade skickat paketet. Tygerna bestod av ett randig trikå i turkost/brunt samt en underbar gul velour som jag vet går att köpa på Calletex. Nu blev jag rätt säker på vem det var som hade skickat detta. Det randiga trikån kommer att bli perfekt till bodies och det gula får helt klart bli till en ytterligare omlotthoodie med tillhörande muddisar. Tillbehören bestod av ett gult kantband och två dockor garn i rosa nyanser - härligt för jag tycker om att brodera. Smak/lukt bestod i en strut med underbar chokladdoppad glöggtryffel från Åre chokladfabrik. De är redan uppätna och jag min "klant" kastade naturligtvis pappret innan jag fotade. Min personliga present låg inslaget i rödvitt papper med hjärtan och skulle enligt medföljande brev ge en rätt så tydlig ledtråd till vem som skickat paketet. Där i låg en förvaring i rosa och natur dekorerat med Geckos namnlapp. Det låg även en extra namnlapp som naturligtvis skall sys på hoodien, för man vill ju skryta lite med att Gabriel faktiskt är stolt ägare till en äkta Gecko nu. Min tanke är att använda "förvaringen" (vad kallas de för egentligen?) till fruktkorg och av dockorna skall jag brodera en matchande duk till bänken i köket.




Härlig gul velour
turkos/brun trikå
Ljusblå hoodie med bruna kantband
Rött julgranshjärta
Gult kantband
Två dockor garn i rosa nyanser
Rosa förvaringskorg
Ett långt härligt brev

På bilden saknas de härliga tryfflarna från Åre chokladfabrik











Gabriel - lycklig ägare till en äkta Geckohoddie.

















Det var trevligt att se resultatet av Geckos "kärlek" - kantbandspressarfoten till Coverlocken och även de snygga dekorsömmarna som Coverlocken kan sy. Jag vill ha en sådan maskin jag också!

Tack så hemskt mycket för det underbara paketet!!!!
(ber om ursäkt för att detta inlägg har dröjt, men det har varit/är mer än överfullt att göra så här till jul)

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du gillade paketet. Hoodien verkar inte vara för liten om jag ser rätt? Det är alltid så himla svårt med storlekar! Helst vill jag ha barnet jag syr till framför mig:-D
    Jag har svarat på din kommentar i min blogg, hoppas du läser det!
    Vad söt han är förresten din Gabriel! En riktig goding!

    Hoppas du får en riktigt trevlig jul!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt paket du fått, och vilken under bar hoodie. Förstår att du är nöjd. Va fint de gula tyget va.

    SvaraRadera