fredag 7 december 2007

Adventskalendrar

När jag var liten hade vi adventskalendrar och jag tycker det är en trevlig tradition som jag vill föra vidare. Jag har inte gjort någon till barnen de senaste åren, men nu när Gabriel är född vill jag ha den traditionen redan från första året. Det är svårt att hitta på vad man skall ha i paketen och för både Jossan och Gabriel blir det lite för dyrt innehåll för att ha varje dag. Därför har det blivit en minivariant, med paket för varje lör- och söndag från 2:a advent och framåt. Paketen har jag hängt upp på en krok som finns på dörren till Jossans rum, eftersom Gabriel inte har något eget rum än så fick hans krok hänga vid trappen.






Josefines kalender. Krokarna är inköpta på Indiska.
















Gabriels krokar fick hänga vid trappen till

han får ett eget rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar