torsdag 15 november 2007

Röda muddisar

Ett par röda muddbyxor i sweatshirttyg från Calletex. Mudden är i samma färg och köpt i Katrineholm. Jag har använt samma mönster som de flesta andra muddisar jag gjort. Jag hade dock inte tvättat tyget innan (var för lat) så de krympte lite på bredden vilket absolut inte gjorde något. Min vanliga dekorsöm i skrevet och vid midjemudd blev det och namnlappen är fastsatt vid midjemudden.



Mönster: Ottobre nr4/2007, trikåbyxa nr 2, men med ben och midjemudd som har höjd ca 17 cm vardera.

Material: Röd sweatshirttyg från Calletex och röd trikåmudd (rundvävd) köpt i Katrineholm.

Att tänka på: Gick hur bra som helst att sy, jag börjar kunna dessa muddbyxor. Om man sätter namnlappen mellan midjemudd och byxa måste man sy dekorsömmen på "ovansidan" av sömmen (mao man pressar sömnsmånen uppåt) för att namnlappen skall ligga snyggt nedåt och då blir det rätt så tjockt att sy. Men i det här fallet gick det bra iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar