onsdag 5 september 2007

Idag är det dags!

Jag hoppas att jag inte har fel när jag skriver att "idag är det dags". Väskorna är iallafall packade och står klara vid dörren och vi skall snart åka. En 7 mils resa till Eskilstuna förlossning för igångsättning förhoppningsvis. När jag var hos barnmorskan i torsdags så frågade jagjust om man kunde förvänta sig igångsättning redan idag, och hon sa att "bara det inte är för många spontanförlossningar så att det är fullt så blir det igångsättning". Vi är riktigt nervösa nu, och det är nog på ett vis värre när det är planerat. Sätter det igång av sig själv så hinner man nog inte med att fundera så mycket. I vilket fall som helst så hoppas jag på att min kropp är så pass förberedd redan så att det krävs så lite hormonbehandling som möjligt. Jag har läst om någon som faktiska redan var så pass "öppen" så det bara var att sticka hål på hinnan - det vore ju det optimala förfarandet. De säger ju annars att en igångsatt förlossning gör mer ont och är mer krävande mycket på grund av att värkarna blir starkare och kommer mer i intensivt så man inte hinner att "vila" mellan varven. Det skall nog gå bra iallafall.








Det ser ut som man skall vara borta i minst en månad, men jag vill vara förberedd och göra vad jag kan för att det skall bli så bra som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar