söndag 19 augusti 2007

Ett besök hos MVC!

En bild på Krabaten i v 14

Det 6:e besöket hos barnmorskan fick starta dagen. Blodprov, mätning och vägning visade att det mesta var som det skulle. Krabaten låg med huvudet nedåt och hade ett hjärtljud på 144. Sedan förra mätningen så har magen växt en del och ligger nu strax under "max-kurvan" för normalt, sockervärde och blodtryck var bra. Det enda som var lite lågt var Hb´t (järnvärde). Det är nog dags för mig att ta mina mediciner lite mer kontinuerligt och jag skulle dessutom öka dosen på Homofer (för järnet) från 1 till 4 tabletter dagligen. Järnvärdet kan vara en förklaring på att jag känt mig enormt trött den senaste tiden. Samtidigt så måste jag nog inse att man får acceptera att dra ned på tempot och erkänna att det är normalt att bara orka med heltidsarbete och allmänna hushållssysslor.

Den senaste veckan har jag dessutom känt av mina fogar och jag måste tänka på vilket sätt och hur mycket jag rör mig. Efter en hektisk dag på jobbet i tisdags gjorde det ont att gå och jag hade nästan svårt att ta mig upp för vår entrétrapp. Jag bad Johan att försöka minska höjden på trappstegen, vilket inte bör vara så svårt att få till med tanke på vår "trapp" för tillfället består av lastpallar efter vår dränering. Framsidan är för övrigt ingen snygg syn och efter semestern skall vi väl ta tag i projektet med att bygga en ny trapp och lägga marksten som entrégång. Det kan ju vara bra att ha detta fungerande när man skall ta sig fram med en barnvagn.








Vår framsida med den provisoriska trapp av lastpallar
2007-maj-31

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar