måndag 2 februari 2015

Mersmak!

Ett litet oplanerat blogguppehåll blev det men nu är det dags att kika in igen. När man leker med kameran kan det bli lite roliga och konstiga exponeringar. Jag är inte alls något bra på de olika manuella inställningarna på kameran, men försöker leka och experimentera fram lite kunskaper. Det går lite si och så med det. ;-)





I helgen gjorde vi en liten utflykt till SM-veckan i Örebro. Vi var på längdskidornas sprinttävling i Ånnaboda och det gav rejäl mersmak. Jag har semester torsdag och fredag på sportlovet och kanske, kanske kan det bli ett besök i Falun på torsdagen då VM-sprinten går av stapeln. Iallafall så har jag och lilleman tänkt att hitta på något kul dessa dagar och som tur är har jag fostrat honom bra vad det gäller skidsport. ;-) Vi får väl se!






På väg hem från Örebro kunde jag inte låta bli att stanna bilen och ta lite bilder på det magiska landskapet. Tycker att vägen känns så ödslig och trolsk på något vis med de snötyngda träden och det gråa ljuset. Det gäller att passa på att fota när man har med kameran, vilket jag är dålig på att ha. Måste nog försöka få med den oftare för det är ju i vardagen man kan hitta motiv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar