onsdag 5 februari 2014

Nygårdsannas stil?

I höstas fick jag tips i "vuxna sytokar" om att Nygårdsanna hade utförsäljning i Linköping och att det även fanns tyg vid denna försäljning. Efter många funderingar så beslutade jag mig för att ta en ego-tripp ner till Linköping och det ångrade jag verkligen inte. Det var ju helt fantastiskt att kunna frossa i massor av tyger i helt underbara kvalitéer såsom ull, lin, bomull och siden. Åh, vilka fynd jag gjorde! Jag hoppas verkligen att jag får veta när nästa rea är (har förstått att den sker 2 gånger om året) för då skall jag självklart åka ned igen. 


Last autumn I went to the clearance sale of Nygårdsanna in Linköping and I found so much fantastic fabric. The most fabric was in wool, linen, cotton and silk. I bought some fantastic fabrics.







Jag blev så supernöjd med denna blus som jag sydde i ett härligt tunt bomullstyg som är helt underbart mjukt. Vet inte riktigt hur jag skall benämna detta tyg som är tunt som chiffong, men inte  genomskinligt och är fantastiskt mjukt. Är det någon som har något namn på denna typen?


I really like this blouse in cotton voile.





Modellen kommer från Burda Style 11/2013 och jag sydde den i storlek 40 (som jag brukar sy på överdelar i Burda). Blusen har en liten ståkrage och med sprund och knapp i nacken. Ärmen är högt skuren och blir nästan ett mellanting mellan isydd och raglanärm. Härligt puff nedtill på ärmen gillar jag.


The blouse is from Burda 11/2013 and I made it in size 40, my regular size and it fits me perfectly. I like both the fabric and the pattern.



6 kommentarer:

  1. Du är bara så snygg i den där outfiten! Jag vill också ha Nygårdsannatyger! Nästa gång kan vi väl åka dit ihop? //Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Ja, det vore trevligt med en utflykt tillsammans. Kanske tom kan få med någon mer. ;-)

      Radera
  2. Kul att se den modellen uppsydd! Har tänkt sy en sådan till mor min.

    Vore kul att åka på den rean men bor i fel ände numera. ^^

    SvaraRadera
  3. Ni är fina, både du och blusen! Du gjorde helt rätt i att åka till Linköping, helst klart.

    SvaraRadera
  4. Å så snygg! Jag blir superinspirerad av allt du syr. Måste börja sy mer till mig själv!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Jag vill också dit, så hojta gärna till! Kram

    SvaraRadera