onsdag 17 oktober 2012

Fint inunder



På underklädeskursen jag gick fick jag inspiration till att sy en underklänning. Jag bär ibland underkjol när jag inte tycker klänningarna sitter bra, men en underklänning har jag aldrig ägt. Jag köpte ett mönster på linne av Lisa på LG Sömnad som jag förlängde till klänning och här är resultatet.



Jag är helnöjd, med undantag för de svarta axelbanden som skall bytas ut mot grå när jag får tag på sådana. Det kommer definitivt bli fler klänningar i olika färger. Nästa klänning blir nog en svart i  stabilare tyg som samtidigt håller in på ett förhoppningsvis bra sätt. Jag hoppas Lisa har med sig tyget jag tänker på till helgens Syfestival.



Små detaljer är ju trevliga även om de inte syns utåt - visst är det härliga att veta man är snygg inunder också? En trevlig volang är söt inunder en kortare överklänning. Jag har sytt två matchande som kommer i senare blogginlägg.


Mönster: Linne i stlk 42 från LG Sömnad

Material: Grå microjersey och mörkgrå spetstyg från LG Sömnad. Grå vikresår från Bibbi.

Kommentar: Det här är lyx på högsta nivå tycker jag. Att känna sig fin även inunder vanliga kläder och dessutom i en härlig underklänning. Har potential att bli ett favoritplagg. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar