tisdag 15 februari 2011

Mer och mer och mer tröjor!

Tröjor i mängd! Den senaste tiden har flera tröjor producerat och det är snart dags att gå över till byxor, för det saknas verkligen i Gabriels garderob. Men först får ni nöja er med ytterligare bevis på dessa tröjor. Här är en tröja i ett av mina favorittyger - snurriga sniglar ifrån Znok. Det är helt underbart mjukt och har en härlig 70-talskänsla både i färgnyans och genom att det ser så där lagom använt ut redan vid första tvätt. Efter att ha tvättat det några gånger så behåller det samma känsla. Underbart!


Ärmarna är sydda i brun interlock från JnyDesign och detaljer i form av muddar, kantband och avig täcksöm över raglansöm och i fåll är matchande turkos. Här har jag använt Stoff & Stils gamla turkosa mudd som är lite ljusare än den som finns nu. Tyvärr börjar det minska på denna mudd i mitt förråd, vilket är trist. Visst tycker jag bättre om den mörkare turkosa, men ibland passar denna betydligt bättre. Till vår/sommarkläder är det också trevligare då den är ljusare. Jag vill helt enkelt använda mig utav båda nyanser.

Är det någon som har tips på var man kan köpa liknande ljusturkos mudd?





En närbild på mina "nya" lappar också. Jag är så nöjd med dem, även om det turkosa Q-et blev mer klarblått än turkost. Detta får ändras vid nästa beställning. Jag var noga med att ta fram korrekta koder för färgen genom att låna en färgkarta med Pantone-färger från Arkitektkopia. Nu i efterhand så har jag fått reda på att det är olika koder för papper och textil, denna gång fick man ingen valuta för att man var noggrann.

modell: nyfiQen Prunus med lång ärm i stlk 98/104

material: Orangegula snurriga sniglar ifrån Znok, brun interlock från JnyDesigt och ljus turkos mudd från Stoff & Stil.

att tänka på: den observante ser att tyget är felvänt på närbilden. Tyvärr blev bakstycket fel, men till dagiströja för lilleman får den duga. Tyget är ju rätt "snurrigt" så jag tycker inte man märker det så mycket.

8 kommentarer:

  1. Wow, vilken snygg tröja! Supersnyggt med de turkosa täcksömmarna! Har tyvärr inget tips på mudden, min ljusturkosa SoS-mudd är nästan slut och jag skulle också gärna vilja ha mer...

    SvaraRadera
  2. Superfin, och de underbara turkosa sömmarna förhöjer verkligen intrycket. Ser superproffsigt ut:)

    Ja det här med färgkoder är en djungel:)Men jättefina lappar, var snyggt med blått som det blev, men just till det här plagget hade ju turkost varit ännu bättre.

    SvaraRadera
  3. Underbar tröja!!
    Väldigt snyggt med de turkosa detaljerna!

    SvaraRadera
  4. Oj, så fin tröja! Tyget är urgulligt ju.

    Tack för din rara hälsning och en fin dag!
    Sofia

    SvaraRadera
  5. Underbar tröja! JNY har ju en ljusturkos, har dock inte SoS mudden hemma så jag kan inte jämföra. :)

    SvaraRadera
  6. Du är ju så duktig! Gillar verkligen din nya velourklänning med lilla renen... Så mysig ser den ut! Önskar också att tjejerna kunde gilla puffiga byxor då velourvyxorna du gör är ljuvliga. Men de vägrar, bara tights skall det vara *suck*

    Tack för din kommentar hos mig så jag kommer ihåg att titta in här! Så ljuvliga bilder från er jul på västkusten *suck* saknar...

    Vet du, sängarna var ett fynd även prismässigt... 600 kr styck:-o Kunde helt enkelt inte låta bli;-)

    Ha det så gott så ses vi snart!
    Kram,
    A

    SvaraRadera
  7. den där tröjan var vekrligen snygg! fina tygkombinationer

    SvaraRadera