söndag 2 januari 2011

Mössor i mängd!

En hel hög med mössor levererades innan jul och alla beställdes i det underbara molntyget ifrån JnyDesign. Färgerna är i brun, turkos och röda moln men alla mössor är ändock olika - röd med turkos detalj (stlk 1-2 år), brun med turkos detalj (stlk 2-4 år), röd med röd detalj (2-4 år), turkos med brun detalj (2-4 år) och brun med brun detalj (stlk 2-4 år).

Storlek på mössor är väldigt svårt och även om jag har mönster som jag tycker stämmer rätt bra i stlk 1-2 år, 2-4 år och 4-8 år så skiljer sig storleken beroende på vilken kvalité på tyg man använder. Alla mössor förutom de röda är sydda i singeljersey med lycra vilket jag tycker är bäst att använda till mössor. Tyvärr hade jag endast interlock hemma av de röda molnen. Jag hoppas iallafall att alla dessa julklappar passade mottagarna. Två av mössorna skall pryda små italienare och trots att de har det betydligt varmare så används mössor en hel del, fick jag veta av beställaren.


modell: mössa "Standard" i stlk 1-2 år och 2-4 år

material: molntyger ifrån JnyDesign, röda moln i interlock, bruna och turkosa moln i singeljersy med lycra

att tänka på: tycker det är svårt att få själva toppen riktigt snygg, det är mycket tyg vid själva "toppen". Är det någon som har tips på hur man inte får små bullar på var sida om själva toppen?

1 kommentar:

  1. Gott Nytt.....jättefina mössor, gillar dekor sömmarna. Nu kan jag inte se hur din modell på mössa ser ut upptill. Om den är lite toppig kan man mjuka till svängen lite så borde det inte bli så mycket tyg där. Sen kan det ha att göra med i vilken ordning man syr ihop mössan och Om du vändsyr den. oj vad text det blev, hoppas det kan vara till någon hjälp.

    SvaraRadera