tisdag 4 januari 2011

Bellis i varianter

En mycket uppskattad och praktisk klänning är modell Bellis, och man kan ha den under lång tid. Köp den i lite för stor storlek och använd med en tröja inunder, senare kan man ha den som en tunika och till sist ett snävt linne. Bland mina beställningar innan jul så fanns det två klänningar Bellis i olika varianter, men båda är sydda i molntyg ifrån JnyDesign.



En turkos variant sydd i turkosa moln i singeljersey med lycra. Denna klänning fick härligt röda kantband både i halsringning, ärmhål och nederkant. Klänningen kommer att bli superfin till en blond liten tjej.


En brun variant sydd i mjuk molnvelour med röda kantband och till detta ett par matchande pösbyxor Azalea i stretchjersey från Stoff & Stil. Så fantastiskt sköna kläder som både passar på ett enkelt kalas som till vardags på dagis. Hoppas nu alla kläder passar som de skall.


modell: Bellis i stlk 98/104 och 110/116 samt ett par Azalea i stlk 110/116

material: brun molnvelour och turkosa moln i singeljersey från JnyDesign, mudd och bruna byxor i stretchjersey/mudd från Stoff & Stil

att tänka på: byxor i S&S stretchjersey blir toppenbra, lite tjockare men ändock mer sommarsvalt än velour och kvalitén håller formen bra.

3 kommentarer:

  1. Snyggt som vanligt! Jag belv speciellt förtjust i det bruna setet.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint! Snyggt med rött till de bruna molnen!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni tycker om kombinationen, men jag kan inte själv ta åt mig äran. Det var beställaren själv som kom med önskemålet till färgkombinationen. Lyckat blev det trots allt och jag inspireras. Nu skall lilleman får en tröja i Jnys borstade bomull, röd med vita prickar. Hade från början tänkt mig turkost kantband/detaljer men det får nog bli bruna istället.

    SvaraRadera