torsdag 25 november 2010

Ny idéer tar form!

Jag önskade att man hade mer tid för sömnaden som faktiskt enbart är en hobby. Tiden räcker inte riktigt till för att förverkliga alla idéer som man har. Inspiration kan man få på många olika vis, man bläddrar i tidningar, kikar på andra bloggar, strosar omkring i affärer. Men för det mesta så smyger inspirationen på i vardagen när man minst anar. För någon vecka sedan så köpte vi nya vinterkläder till Gabriel, denna gång valde vi en jacka med tillhörande termobyxor som skall vara ett komplement till den PoP-overall som han har på dagis. Overallen inhandlades på det lokala Factory Outlet som har mycket snyggt till rimliga priser. Självklart blev det en färgglad jacka och så här snygg blev Gabriel i sin nya termodress.




Denna jacka ger mig inspiration till åtminstone 4-5 olika varianter på mössa. Även om hans robotmössa passar alldeles utmärkt så vill jag åteminstone testa någon annan variant, gärna en med lite lila som jag älskar. Dessutom kan det behövas en lite varmare, gärna fleecefodrad mössa nu när kalla vintern är över oss. Åh, jag önskar att tiden räckte till att sy en hel mängd mösser, men först måste julmarknaderna avklaras och därefter skall ett 10-tal beställningar bli levererade innan jul. Är det någon som har lite tid över som kan skänka den till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar