torsdag 16 september 2010

Höstutmaningen - planer och funderingar

Jag är en grå mus som tycker om färg. Nej, det stämmer inte! Jag är en svart tjej som gärna kompletterar klädseln med starka färger.

Jag älskar Odd Molly men känner mig stor som ett hus när jag får på mig deras tunikor. Jag tycker om klassiska snitt och då och då klär jag mig i kostymbyxa och kavaj, naturligtvis med en topp i en utstickande färg som oftast blir lila eller cerice.I basgarderoben finns det naturligtvis svart, svart och svart. Men i år kompletterar jag med alla nyanser av grått. Till detta lägger jag till lite färg i form av lila, cerice och petrol. Och så vitt naturligtvis! Vitt är snyggt både på sommaren och vinter. Min höstgarderob har faktiskt börjat fyllas på. Efter Gabriels födelse har det inte kännts så roligt att handla kläder till mig själv, men nu det senaste så har lusten till egen shopping kommit tillbaka.



Här ovan ser ni mig i mitten med några av mina senaste köp. En härlig stickad kofta i grått från MQ, svarta tajta byxor med vaxad yta i jeansmodell från Lindex (lite tuffare än vad jag brukar använda), under en äldre vit t-shirt och en scarf i gråa och rosa nyanser från Lindex. Smycken är jag tokig i och favoritmärket för tillfället är Våga. Armband i transparant och svarta stenar och under halsduken bär jag ett lång silverkedja med en transparant blomma. Mina alldeles nya stövlar är jag riktigt kär i trots att det egentligen var tänkt att köpa ett par skor. De kommer från Mjus och har lagom gummiklack och nitar på. Förutom mina höga stövlar och dessa skall jag komplettera min stövelgarderob med ett par rejält grova MC-stövlar. Beroende på vad ekonomin tillåter så kanske det kan bli dessa från Replay. Runt om på småbilderna har jag blandat lite härliga klädstilar jag hittat på nätet från Chill Norway och Rabens Saloner. Ytterligare favoritmärke är Hunk Dory och Esprite och jag blandar gärna billighetskläder med mer dyrare märken.

Spännande att försöka få till en bra basgarderob genom att komplettera med egna alster. I helgen sydde jag två toppar och påbörjade tre kjolar. Dessa kommer att ingå i min höstutmaning men jag skall försöka komplettera med någon tunika, tröja, klänning och kanske till och med några byxor.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint collage du gjort skall bli spännande att få se det du sytt.

    SvaraRadera
  2. Du är en "vinter" och passar verkligen i kalla starka färger.

    SvaraRadera