tisdag 31 augusti 2010

....the lion sleep tonight




In the djungel, the mighty djungel, the lion sleep to night. Den nynnades under hela min och Gabriels skogsvistelse i eftermiddags. Trots att både jag och han är lite krassliga (Gabriel, med 39,5 grader, hämtade jag på dagis igår middag) så kunde vi inte låta bli att ge oss ute en sväng i det härliga höstvädret, lite alvedon gör susen för orken. Ända sedan jag sydde dessa härliga djungelkläder till lördagens marknad så har jag tänkt mig produktfotografering i skogen vid vår sommarstuga. Idag var vädret toppen för detta och tillfället fick inte gå mig ur händerna. Jag packade in provdockor, kamera, Gabriel och mig själv i bilen och det är väl tur att ingen såg oss när vi traskade ut i skogen med den packningen. Men det var det värt för bilderna blev ju toppen om jag får säga det själv. Rätt djungelkänsla för dessa kläder.



En härlig syskonmatchning går att få i dessa kläder. Byxor och klänning i djungelvelour och matchande tröja eller body till det hela. Dessa kläder var hett eftertraktade på lördagens marknad och jag sålde nästintill slut på dem. Riktigt skoj, särskilt som jag själv är helnöjd med dem.




Tröjan och bodyn är sydd i vit interlock och har avig täcksöm och mudd i rött. På både tröjan och bodyn har jag gjort en elefantapplikation på magen som är tänkt att matcha elefanten i djungeltyget. För att det även skall synas något när man bär klänningen så har jag broderat en papegoja på ärmen. Det är med andra ord samma variant av överdel som bärs både till byxorna och klänningen.



Klänningen och byxorna är som sagt sydda i den härliga djungelvelouren ifrån JnyDesign. För att bli så neutral som möjligt har byxorna grön mudd. Klänningen har däremot fått ett lite mer tjejigt uttryck med rött kantband i hals, ärm och nederkant.


modell: byxa nyfiQen Vinca (här i stlk 98/104) , klänning nyfiQen Bellis (här i stlk 62/68) , body nyfiQen Pyrus (här i stlk 62/68) och tröja nyfiQen Prunus (här i stlk 98/104) . Alla modeller finns dock i stlk 62/68 upp till 110/116 (body i stlk 62/68-74/80 och tröja i stlk 86/92-110/116)

material: djungelvelour, vit interlock och röda kantband på klänning från JnyDesign, grön och röd mudd från Stoff & Stil. Applikation och broderi från Kunterbunts.

att tänka på: Det kommer mera kläder i samma tema. Vill testa randiga tröjor med applikation för att matcha, tyvärr hade jag inget passande tyg hemma när kläderna till marknaden skulle sys, men nu är det beställt.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag var först att kommentera, eller? :-)
    Jättefina de var! Så gulligt med de matchande tröjorna. Där har Pärlan jobbat bra!
    Fina skogsbilder. Du har det bra wsom har så fina dockor, du!
    Hoppas lillkillen kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kläder! Förstår att de sålde bra på marknaden!!

    SvaraRadera