torsdag 17 september 2009

En idé - ett resultat

Vad jag har funderat och jobbat med mina storlekslappar och nu äntligen så har jag fått dem som jag vill. Fick ett gäng på posten igår och "Oj, så nöjd jag är med resultatet!". Jag har beställt i tre omgångar utan att bli helt nöjd då det på de tryckta lapparna är lite svårt att få till justering av text med hjälp av mellanslag odyl. Men tack vara assistans av minanamnlappar.se så blev de senaste gången perfekt.





Jag har hela tiden velat ha min hemsideadress på lappen så kontaktuppgifter finns kvar trots att man slänger den vanliga prislappen. Detta har gjort att jag inte vill använda mig utav de vanliga standarslapparna med storlekar. Jag har heller inte velat ha dubbla lappar, en med storlek och en med hemsideadress/tvättråd, då detta blir både dyrare i inköp samt att det blir ytterligare moment när man skall få till en färdig produkt. Min tanke är att sy på lapparna dubbelvikta när man exempelvis syr på halsringningens kantband. Svårigheten har legat i att jag vill att hela texten skall synas på framsidan vid vikt lapp. Till slut löste jag det på det enkla sättet att skriva all text två gånger. En enkel lösning som jag fick fundera länge på innan jag kom på det. Lycklig är jag att mitt namn är så kort så det får plats.


Nästa blogginlägg lovar jag skall handla om sömnad, då jag har lite alster som ligger "på kö" för att bloggas om. Efter förra helgens symaraton så finns det en del att presentera, trots att det blev en hel del serietillverkning. Hösten kollektion är nämligen påbörjad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar