lördag 20 december 2008

Min söte lille tomtenisse!

I måndags var vi iväg på Luciafirande med hundkluben. Snuviga och hostiga gjorde vi ett kort framträdande på kvällen. Det var en musikklass som stod för framträdandet och Gabriel var med som en liten tomtenisse. Han var hur söt som helst i sina nya tomtekläder och försökte så gott han kunde att hänga på Luciatåget. Han är framåt och nyfiken så det var intressant med dessa ljusprydda tjejer så han följde efter dem om än på lite avstånd då han inte hängde med i deras tempo.


Gör ett test med en bild som jag justerat i mitt bildbehandlingsprogram. Jag har sedan många år tillbaka använt CorelDraw för att göra layouter men jag har aldrig använt medföljande CorelPhotoPaint. Vi får väl se hur det fungerar eller om det är enklare och bättre att köpa Elements7. Innan jag har granskat inlägget på webben så känns det som att bilden har blivit rejält grynig. Jag har inte riktigt kläm på hur jag skall få till alla inställningar och hur jag skall få till komprimering av foton så ni får ha överseende med mitt experimenterande.


1 kommentar: