lördag 13 september 2008

Jag lovar!

Jag har kommit på en sak som jag inte haft en tanke på tidigare. Jag ber om ursäkt alla kommentatörer (heter det så) för att jag är så dålig på att kommentera tillbaka. Jag försöker att flika in lite kommentarer i andras blogga lite då och då, men jag är inte direkt frekvent med detta. Man blir lite lat när man spanar in bloggar genom Reader. Men igår så kom jag på att jag aldrig besvarar de trevliga kommentarerna som jag får här i min egen blogg.



Jag lovar att bli bättre på att besvara era kommentarer om det så är med ett litet tack.








Nu känns det att hösten är på intågande. I många bloggar visas det härliga högar av kantareller. Vår frys är tom på svamp så det är hög tid att fylla upp förrådet, men jakten på de gula här i trakten har vi gett upp, vi hittar aldrig någon större mängd. Nere i min barndomstrakt har vi dock några "smultronställen" men det gäller ju att vara på besök vid rätt tidpunkt. Me snart är det iallafall dags för trattisarna och då skall vi bege oss ut i skogen istället, för det finns det gott om.








För två vintrar sedan dränerade vi om huset och då var vi tvungna att såga ned vårt härliga plommonträd. Jag saknar att kunna gå ut och plocka dessa frukter i trädgården, som det är nu har vi bara päron och äpplen. Till våren har jag tänkt att komplettera vår trädgård med ett plommonträd och ett bigaråträd. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar