söndag 8 juni 2008

Tygfynd på Second hand

Varje lördag här på orten är vår Second hand-affär öppen, fullt med folk och fullt med saker finns det. Den skänker allt överskott till behövande och det har gått många leveranser med både pengar och förnödenheter såsom filtar och varma kläder till mer behövande. Det är andra gången jag besökte affären i jakt efter tygfynd och denna gången kom jag hem med detta.


Två hyfsade örngott, ett med äpplen och ett med blommor som skall bli svala sommarkläder, kanske skjortor, klänningar eller hattar. Två gardinlängder i brunt och grönt som skall få ligga till sig fram till höstens "kollektion". Och dagens FYND enligt mig, en blommig gardinkappa i blått och gult, helt underbart tyg och i enlighet med mina favoritfärger (brunt är ju helt "min" färg). Allt detta till det facila priset av 65 kronor.




Var även på jakt efter ett litet skrivbord och en skrivbordshurts till min nya "systuga" men det fanns inget som var till belåtenhet. Det blir nog till att shoppa på det stora möbelvaruhuset istället. Har ännu inte fått iordning på systugan helt och hållet, en del saker finns kvar i den gamla och en del saker ligger utspridda på de stora skrivborden i den nya. Det är nästan så jag hoppas på lite sämre väder så jag kan ta tag i det hela.

1 kommentar: