onsdag 6 februari 2008

"Dagiskasse"

Jag hänger inte riktigt med i svängarna och hakar på "modet" direkt - men nu är det iallafall min tur att visa min variant på Knåpmoderns "dagiskasse". Jag har gjort min påse något högre och med längre axelband. Kassen är sydd i reatyg från Jysk både utanpå och inuti. Inuti har jag en blommig variant som är samma som på klänningen i kollektion mimiS. Väskan är kantad med brunt kantband. Eftersom det var min första kasse så var jag för snål för att använda vlieselin, jag ville se hur den blev först, men nästa variant skall få stadga av vlieselin om jag inte använder ett kraftigare tyg.



Tyvärr så räckte inte kantbandet riktigt (tyckte jag mätte innan jag började sy) så namnbandet har sin givna plats. Tyvärr så dröjer det ju någon vecka till innan mina nya kommer, kanske får det blir en "Krabatenlapp" istället.

1 kommentar:

  1. Så himla snöpligt! Som när jag skulle kanta en omlottbody...varför kommer skarven alltid mitt fram då?!
    Som sagt - tur att det finns namnlappar!

    SvaraRadera