onsdag 5 december 2007

Prickig body nr 2

Den tidigare bodyn jag sydde i detta tyge blev något förstor och jag behöver en body till röda muddisar nu, så det var bara att sy en ytterligare. Tur att det inte går åt så mycket tyg. Denna gång sydde jag samma modell som bodyn med blomtryck, med den skillnaden att grenen blir "vanlig" istället för förlängd bakdel likt Katvig beroende på att jag inte hade tillräcklig längd på tyget för att få ut bakstycket. Jag tycker att knäppningen på denna body är smidig, både att klä på för att öppningen blir ganska stor och att sy på mudden eftersom ändarna kommer ned i framstyckets söm. Inspirationen har jag fått av en tröja från Ottobre som jag också har sytt. Eftersom det prickiga tyget är tunt och rätt så "slinkigt" så sydde jag inte ned framstyckets söm med någon dekorsöm för det bubblar sig lätt i sådant här tyg. Det blir snyggast som det är och stickningen syns dessutom inte när tyget är så mönstrat. Orsaken till att jag undviker omlottbody är mudden, även om den faktiskt blir bra när jag syr så tycker jag det är himla tråkigt att sy den.





Mönster: Eget med utgångspunkt från Ottobre Design, storlek 62.

Material: Singeljersey och rundvävd mudd från Calletex

Att tänka på: Att det faktiskt går riktigt bra att sy på mudd (när jag drar mig för att sy saker som har mudd). Glöm inte namnlappen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar